Afspraak bij u thuis, veelgestelde vragen

Wilt u een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs aanvragen? Dan komen we bij u thuis. Via deze website vult u het formulier in van het product dat u wilt aanvragen. Daarna ontvangt u via de mail een link om een afspraak in te plannen. Dit kan bij u thuis of op een andere (openbare) locatie naar keuze in Hollands Kroon. Een medewerker komt bij u langs om de identiteitscontrole te doen en de aanvraag met u af te ronden. Het document krijgt u een week later thuisbezorgd. Dit scheelt u twee ritjes naar Anna Paulowna.

Stappenplan

  1. Zoek het product dat u wilt aanvragen via de zoekbalk of via het menu Inwoners op deze website.
  2. Lees de informatie bij het product.
  3. Klik op de oranje button ‘aanvragen’.
  4. Vul het formulier in.
  5. U ontvangt een bevestiging in uw mailbox, met daarin een link naar AMP-groep voor het maken van een afspraak voor het aanvragen van uw document. Klik op die link.
  6. Vul uw gegevens in.
  7. U kiest een datum en een gewenst tijdvak.
  8. U ontvangt een bevestiging van de afspraak in uw mailbox.
  9. Op de gewenste dag komen we bij u langs om het product aan te vragen. Dit is een medewerker van de gemeente Hollands Kroon. U betaalt tijdens deze afspraak via een mobiel pinapparaat.
  10. Hierna duurt het ongeveer 5 werkdagen tot het nieuwe document klaar is. U ontvangt apart een e-mail van onze bezorgdienst AMP voor het maken van een afspraak om uw document te laten bezorgen. 

Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen neem dan contact met ons op.

Ik wil meerdere producten tegelijk aanvragen (ook voor mijn kinderen). Kan dat tegelijk?

U kunt de producten niet tegelijk aanvragen, u moet iedere aanvraag opnieuw doorlopen en een afspraak voor inplannen.

Wanneer u voor uzelf meerdere producten wilt aanvragen, moet u dat voor elk product apart doen. Voor beide producten krijgt u een e-mail om een afspraak in te plannen. Kies voor beide producten dezelfde datum en tijdvak.

Hebben meerdere gezinsleden woonachtig op hetzelfde adres een product nodig? Vraag deze dan voor elk persoon apart aan. Alle personen krijgen apart een e-mail om een afspraak in te plannen. Geef voor alle personen dezelfde datum en tijdvak door, zodat wij één keer bij u langskomen.

Ik wil mijn afspraak annuleren/verplaatsen. Kan dat?

Wanneer u een afspraak heeft gemaakt ontvangt u een bevestiging van deze afspraak. In deze bevestiging vindt u een link om de afspraak te verplaatsen of te annuleren.

Ik heb de afspraak gemist. En nu?

Wanneer u de afspraak heeft gemist, sturen wij u een nieuwe uitnodiging voor het maken van een afspraak.

Ik wil gewoon naar de gemeentebalie komen, kan dat? 

Nee, dit is niet mogelijk.

Ik heb geen e-mail gehad met een link om een afspraak te maken. Wat moet ik doen?

Check uw ongewenste mail/spambox, misschien is de mail daarin terecht gekomen. Zo niet, neem dan contact met ons op.

Ik wil niet dat de medewerker aan huis komt, kunnen we ook ergens anders afspreken? 

Ja, wanneer u niet wilt dat de medewerker bij u thuis komt, neem dan contact met ons op.

Ik wil toch geen paspoort maar een id-kaart. Kan ik dat nog wijzigen?

Wanneer u een afspraak heeft gemaakt voor het aanvragen van een paspoort en de aanvraag heeft nog niet plaatsgevonden, dan kunt u dit tijdens onze afspraak, nog wijzigen in het aanvragen van een id-kaart. Andersom kan ook natuurlijk.

Een van de aanvragers kan op het tijdstip toch niet aanwezig zijn. En nu?

Er moet een nieuwe afspraak ingepland worden. Alle personen die een product aanvragen, moeten aanwezig zijn.

Moeten mijn kinderen thuis zijn voor de afspraak? 

Ja, alle personen, voor wie een product is aangevraagd, moeten aanwezig zijn.

Komen jullie ook langs op mijn werkadres?

Wanneer het adres binnen de gemeente Hollands Kroon valt is dit mogelijk.

Ik wil een extra document aanvragen, kan dat op hetzelfde tijdstip?

Vraagt u voor uzelf en/of overige gezinsleden woonachtig op hetzelfde adres meerdere producten aan en wilt u hiervoor één afspraak inplannen, dan kiest u bij iedere aanvraag bij het maken van de afspraak voor hetzelfde tijdvak en datum.

Ik heb geen computer maar wil toch een afspraak maken, kan dat?

Ja dat kan. U kunt contact met ons opnemen.

Ik krijg geen code om in te loggen, ik denk dat ik mijn mailadres verkeerd heb ingetikt. En nu?

Heeft u geen bevestiging ontvangen? Neem contact met ons op.

Is mijn pasfoto wel goed? 

U kunt hier kijken of uw pasfoto aan de eisen voldoet.Tijdens het huisbezoek heeft de medewerker van gemeente Hollands Kroon één goed gelijkende kleurenpasfoto nodig.

Alleen pin betaling mogelijk?

Uit veiligheidsoverweging voor onze medewerkers hebben wij ervoor gekozen om alleen betalingen via een mobiel pinapparaat te accepteren..

Ik heb met spoed een paspoort/identiteitskaart/rijbewijs nodig. Hoe regel ik dat?

U kunt contact met ons opnemen.