Identiteitskaart aanvragen

U staat op het punt een document aan te vragen. Wij komen bij u thuis voor de aanvraag van uw document. U vult hiervoor het formulier in. U ontvangt van ons een e-mail met een link. Via de link maakt u een afspraak. Heeft u geen mail ontvangen? Check dan uw spambox/ongewenste e-mail. Het kan zijn dat hij daarin is terechtgekomen. Hier geeft u de datum en het tijdvak aan waarop u wilt dat wij bij u thuis langskomen.

Wilt u een identiteitskaart aanvragen voor een kind jonger dan 18 jaar?

Ga dan naar ‘identiteitskaart voor kind tot 18'. Een identiteitskaart voor kinderen onder de 18 jaar is 5 jaar geldig en heeft een lager tarief.

Is het een spoedaanvraag?

U neemt telefonisch contact op voor het maken van een afspraak via telefoonnummer 088 - 321 5000. Als u een identiteitskaart voor uiterlijk 14.00 uur aanvraagt, kunt u het document meestal de volgende afhalen. Aan een spoedaanvraag zijn extra kosten verbonden.

Bent u Nederlander?

U kunt geen identiteitskaart aanvragen.

Staat u ingeschreven in de gemeente Hollands Kroon?

U kunt alleen uw reisdocument aanvragen in de gemeente waar u staat ingeschreven. Heeft u de Nederlandse nationaliteit, maar geen vaste woon- of verblijfplaats in Nederland? En wilt u een paspoort of identiteitskaart aanvragen? U kunt dan terecht bij verschillende Nederlandse grensgemeenten (naar de website van de Rijksoverheid).

Contactgegevens
Aanvullende vragen
Heeft u een goedgelijkende kleurenpasfoto die voldoet aan de eisen?

Check hier of uw pasfoto voldoet aan de eisen: eisen kleurenpasfoto.

U moet, voordat de medewerker bij u langs komt, in het bezit zijn van een goedgelijkende kleurenpasfoto. Check de eisen voor de pasfoto goed! Heeft u geen goede pasfoto dan moet er een nieuwe afspraak worden gepland.

Oude identiteitsbewijzen
Heeft u nog geldige of verlopen paspoorten en id-kaarten?

De medewerker neemt het verlopen identiteitsbewijs in. Wilt u het verlopen identiteitsbewijs houden, dan nemen wij het document in, maken het ongeldig en sturen het ongeldig gemaakte document retour.

Betalen en afspraak maken

U betaalt bij de eerste afspraak met de pin. Wij hebben een mobiel pinapparaat bij ons.

Vraagt u voor uzelf en/of overige gezinsleden woonachtig op hetzelfde adres, meerdere producten aan en wilt u hiervoor één afspraak inplannen, dan kiest u bij iedere aanvraag bij het maken van de afspraak voor hetzelfde tijdvak en datum. Het maken van een afspraak gaat via een link in uw bevestigingsmail. Elk persoon die een document wil aanvragen, moet persoonlijk aanwezig zijn.

Ik geef hierbij aan dat ik de privacyverklaring heb gelezen en hiermee akkoord ga.